De kater komt later...

11 januari 2019 - Bangkok, Thailand

Gister een superleuke dag gehad.

We moesten er dus vroeg uit voor het ontbijt. Dwz rijst, noedels en kip. Haha gelukkig ook iets van koffie en een soort van tosties.

Daarna met zn allen in de bus, naar de gele fietsen van Ko van Kessel.

Wat reden die fietsen lekker. Wel zo handig door al die nauwe straatjes vol met half in elkaar gezakte hutjes, kraampjes en links en rechts alleen maar eettentjes, dwars door China Town. Soms lekker, soms jakkes....

Een electricien kan hier aan het werk. De draden hangen hoog langs de huisjes, 1 wirwar van draden. Maar het schijnt te werken allemaal.

We hebben 10 klm gefietst en veel tempels en boeddahs gezien. De vrouwen kregen sjaals om de blote schouders te bedekken en eerbiedig mochten we de tempels in. Slippers uit en alleen maar kijken naar al dat moois. We kregen allemaal een soort van armbandje gemaakt van jasmijnbloemetjes en afrikaantjes. Die moesten we aan een schaal hangen voor respect en brengt voorspoed en geluk. Daar zeggen we geen nee tegen. Onze reisleider Jack heeft veel informatie voor ons. Ook bv dat elke dag vd week een eigen Boedha heeft. Dus als je op zondag geboren bent, een andere Boedha dan de maandag. Daar gaan we nog naar op zoek.

In de middag en boottocht door de klongs vanBangkok. Wat een verschil in arm en rijk. Sommige huisjes zakken van ellende in elkaar. De rijken hebben pippi langkous achtige woningen. Grond gaat van ouder op kind, dus als je mazzel hebt met rijke voorouders, dan heeft de hele latere generatie het ook rijk. Anders heb je vette pech.

Onderweg zien we varanen (soort van krokodil volgens mij. Pieter vindt van niet haha, nou ik wel).

Mooi tochtje met de boot, daarna weer terug naar het hotel om op te frissen. Prachtig hotel trouwens, de airco draaide op volle toeren.

Om 5 uur verzamelen om naar een toproofrestaurant te gaan. Nee zeg, zitten we vast in het verkeer. Onze 3 busjes konden geen kant meer uit. Links, rechts, voor achter, het krioelde van de scootertjes die ook maar een kant op wilden. Lopend zijn we verder gegaan. Op de 89e verdieping was het uitzicht enorm, de prachtige skyline van Bangkok.

We konden onbeperkt sushi en andere Thaise specialiteiten eten. Niet alles is even lekker natuurlijk, maar Jack weet ons te vertellen wat we moeten nemen. Heerlijk gegeten.

En toen op naar de avondmarkt. Wat een drukte weer !

Kleding, eten en krokant gebakken insecten gr...

Dan maar liever een terrasje opzoeken met zn allen. O ja ook nog een heerlijke massage gedaan, dat kunnen die Thaien als de beste.

Vele biertjes en cocktails later gaan we terug naar het hotel met de tuktuks die graag 12 mensen willen vervoeren. Ff afdingen en daar gaan we.

Wij hoeven er gelukkig niet om 6 uur uit. De drijvende markt kan ons nu gestolen worden. We gaan eerst onze roes uitslapen!

Wordt vervolgd..

1. Genoveva:
    11 januari 2019
    Muy lindo todo, pasenlo bien y cuidense!
    Manden mas fotos!
  2. Frans Schutte:
    11 januari 2019
    Wat een avonturen allemaal ,geweldig !!! H.Gr van mlj en nog heel veel plezier de komende tijd !!!¡