Visjes en snorkelen

17 januari 2019 - Ao Nang, Thailand

Gister met de longtailboot naar de Ko phi phi eilandjes geweest. Zo mooi daar! We kregen onze reddingsvesten en snorkels mee en hupsakee het lekkere warme water in. De zee is hier zo helder  , dat je de vissen om je heen ziet zwemmen. Onder water is het nog mooier. Veel koraal, blauwe visjes zo groot als een hand en op de bodem zee egels. Beter om die niet aan te raken. We mogen ook niet op het koraal gaan staan, wat logisch is natuurlijk. Ook op het strand is het verleidelijk stukjes koraal in je tas te stoppen, maar een boete willen we toch niet riskeren. Dan maar mooie schelpen zoeken, ook leuk.

In totaal hebben we 3x gesnorkeld. De eerste keer was het mooist, voor de nemo's moest je wat verder de zee in. Wij hebben ze jammer genoeg niet gespot.

Inmiddels is het al donderdag.  Volgens het weerbericht gaat het de komende week sneeuwen en vriezen in Nederland. Dat betekent een temperatuurverschil van 35 graden! Als dat maar goed komt.

Vanavond gaan we alvast de koffer inpakken. Morgenvroeg op pad naar het laatste verblijf in Phuket.

Nu een dagje luieren aan het zwembad, met een tropisch buitje als verkoeling.

1. Jure Bekking:
    17 januari 2019
    Jullie hebben het maar druk...
  2. Anja de Nijs:
    17 januari 2019
    Gaaf jongens. Lekker van genieten. Ach, de winter in Nederland, zou ik nog niet aan denken. Nog genoeg Thailand tegoed toch? Lekker tropisch ontspandagje en goede reis naar Phuket!