En nu de natuur in.

12 januari 2019 - Khlong Sok, Thailand

Gister, vrijdag, hebben we niet zoveel gedaan eigenlijk. Lekker uitgeslapen , want dat was wel ff nodig. De groep ging weer op pad naar de floating market. Wij hebben de buurt een beetje verkent. Dit deel van Bangkok vond ik vreselijk. Veel verkeer en benauwd. Maar misschien ook vermoeid van alles, te kort slaap, dus veel koffie gedronken in met airco gekoelde restaurants. Om 3 uur werden we weer opgehaald met de bus. Nu richting station, waar we om 5 uur zouden vertrekken richting Surat Thani.

Met de slaaptrein duurt dit ongeveer 12 uur. Nu nooit meer zeuren over de ns, want dit is andere koek. We kregen allemaal een eigen slaapplek. De banken werden omgeklapt tot bedden en om 19.00 uur al opgemaakt door een ijverige Thai.

Een enkeling heeft goed geslapen die nacht, maar de meesten niet. Elk hobbeltje voel je en bij ieder station wordt gestopt. Dit werd een hele lange nacht.

Om 5 uur werden we getrakteerd op een lekker ontbijtje. Roerei met toast en veel koffie!  Daarna weer in de dubbeldeksbus met zn allen  nog zo'n 2 uur rijden naar het Khao Sok National Park (regenwoud).Dat belooft veel, want onderweg zien we al veel palmbomen en bananenbomen.

Eindelijk rust , wat een verademing na het enorm drukke Bangkok met 12 miljoen inwoners!

1. Jure Bekking:
    12 januari 2019
    Ja lekker warm daar smaakt het koude biertje extra lekker.. goed bezig.
  2. Frans Schutte:
    Wat een vacantie met zoveel nieuwe ervaringen ! . Nog heel veel plezler
  3. Els Benrath:
    12 januari 2019
    Wat gaat het allemaal anders in het buitenland...X